CRYING

"tak de mood"

Assalammualaikum , anyyeonghaseyo chingu-2 ( kawan-2) .. hari nie tak tahu lah kenapa , macam2 masalah yang datang .. sakit pale nk fkir , stress sal belajar pun tak habis lagi , dtg lak masalah lain .. dugaan lah kan name nye .. hari nie masalah xde lah teruk mane , cuma tak tahu lah kenapa ,aku jadi sensitive sangat pasal benda-2 kecik nie ..sal hal remeh pun beria-2 nak nangis .. betoilah kan kata orang bila kte ade masalah yg besar yg trlalu menyakitkan kan hati kita sampai wat kte pendam n yang wat kte x mampu nk menunjukkan kesakitan kita dengan cara menangis or pape , kte akan berperangai pelik .. sebelum-2 nie aku tak de lah berapa kisah sangat sal benda-2 kecik nie .. tapi sejak 2 menjak nie , aku jadi cepat sensitive n ape benda yang jadi msti aku asyik nk nangis , Aduh ! so childish lah kan ? aku mngaku DULU aku mmg kuat nangis , tapi bila dah semakin meningkat remaja , fikiran pun dah makin matang , alhamdulillah perangai kebudak-2 kan 2 aku dapat buang , n now perangai lame 2 datang balik .. tolong lah , wake up lah nisa ooi .. jangan kuat nangis macam dulu .. tak matang tahu ?! 

yes ! aku cuba berhnti dari menangis , buang benda-2 yang remeh tu dalam kepala otak .. masalah 2 boleh selesai , tapi tak tahu lah , kenapa aku tak boleh kawal diri aku .. aku still nak nangis juga , mungkin terllu stress kot , dah lame tk nangis , sekali sekala nangis tak pe lah juga .. cuma aku takut benda nie akan jadi hobi aku macam dulu .. ade masalah sikit menangis .. bukan dapat ape pun nangis nie . tak dapat selesaikan maslah pun .. tapi menangis nie pun dapat kurangkan stress bila difikirkan balik .. betoi tak ?? huhu .. (still dalam mood sedih ) haish !! emosi betol lah aku niee ..

aku mengaku memang aku nie lemah , sampai kadang-2 opss silap bukan kadang-2 tapi SELALU cepat patah semangat .. nasib ade orang sekeliling aku yang banyak bagi aku semngat .. Allhamdulillah , ingat malam nie nak study sikit but dah jadi macam nie pula , asyik nak menangis je kerja nya .. mmg x study lah jawab nye .. nk fokus pun x bolehh .. hmmm ... insyallah aku try tenagkan fikiran aku , janji dapat study sikit malam nie pun jadi lah .. sekurang-2 nye ade sikit ilmu yang masuk dari tak de langsung kan ? , bila difikrkan balik .. kne utamakan benda penting dulu dr benda lain .. haaa ! sekarang nie baru dapat fikir secara rasional sikit .. hehe .. Alhamdulillah , nasib lah ade blog kan ? boley luahkan perasaan sikit .. tak de lah stress sangat , nk cerita kt orang , takut orang lak tak berminat nk dengar masalah aku .. haha .. 

"menangis bila perlu"

tak perlu tunjuk kita kuat . kita menangis bila perlu , menagis tak bererti kita lemah , tapi dengan menangis akan buat kita jadi kuat .. kelebihan seorang wanita adelah air mata .. air mata bukan kelemahan wanita , bila kita dah puas menangis kita akan bangun semula , sebab kita dah lepaskan segala kesedihan kita dengan air mata .. haa , aku rasa memang dah jauh sangat aku melalut nie , sebelum aku keluar kan ayat-2 macam drama siri petang-2 (bak kata zizan) baik aku berhenti tulis blog nie .. sblm ayat aku jadi ayat drama berepisod slot akasia pulak .. okeh lahh , nk ambil mood dengan layan lagu korea kejap .. bye-2 , tengs ye kawan sudi bace entry nie sampai habis , if kita nie x kenal antre satu sama lain, tapi sudi juga bace blog saya nie , pape pun tinggal jejak dengan like MY PAGE or like dekat reactions okehh , bye luv u all <3 sarangheyo ..


Gambsahmnida/Terima Kasih Singgah Di Sini