DUGAAN

Assalammualaikum blogers , ape khabar , hope sihat-sihat belaka :)

"sometimes i feel like useless"

Hidup nie tak selalunye indah n happy , kadang2 ape yang terjadi disekeliling kita,adalah silap diri kita sendiri , kalau nak menyesal pun dah tak berguna , nak tak nak kita kena tempuh juga ape yang sudah terjadi , walaupun pahit kena telan juga . yeah we should learn from ur mistake , kalau tak sampai bila nak maju kan . hari nie aku dapat satu berita yang amat-amat menyedihkan  aku dan aku patut belajar dari kesilapan aku . kalau nak lari dari masalah pun tak guna juga , sampai bila nak lari , nak tak nak aku kena tempuh juga semua benda nie . yeah memang 100 % memang salah aku pun . aku tahu mungkin ade orang-orang luar yang akan mengata aku , but suka hati kowang lah . cuma kadang-kadang aku terfikir . manusia nie suka sangat bercerita pasal hal orang , tapi mereka tak pernah rasa kepahitan yang orang tu rasa until mereka rasa benda yang sama one day . name pun manusia kan , biasa lah tu . kita sedap bercakap tentang hal orang lain tapi orang yang  merasa tu mereka tak tahu kehidupan n perasaan orang tu . 

Dalam hidup nie , kita tak boleh tunjuk kita nie lemah sangat , takut nanti ade yang ambil kesempatan . kadang-kadang aku terfikir , pernah tak mereka rasa sesuatu benda yang akan buat mereka tersungkur sampai mereka rasa susah nak bangun balik . kadang2 tekanan yang banyak kita terima , buat kita tak mampu nak share n nak luahkan dengan kata2 dekat spe2 pun, yang hanya mampu kita buat cuma senyuman yang dibuat2 . yeah sakit tu tak kan ade siapa yang tahu , disebabkan terlalu sakit , kte tak akan mampu luah dengan kata-2 even nak tunjuk or share dgn sape2 pun kita tak kan mampu , automatik kita akan terdiam , kita hanya mampu tersenyum n act macam biasa, yang lebih menyakitkan lagi sakit yang kita rasa tu buat kita tak mampu nak menitiskan air mata pun . yang hanya mampu kita buat cuma pendam dan terus pendam .  yang pasti kita tak nak orang lain boleh baca riak wajah kita bila kita tengah sedih,benda nie memang selalu terjadi dekat aku .

"force your self to smile if you feel pain"

kadang2 aku teringin nak jadi sekuat n setabah orang2 yang aku pernah jumpa . tapi kadang2 aku tak mampu nak jadi macam dowang , kadang2 aku rasa hidup aku nie selalu tersadung di tengah jalan dan semua tu adelah salah aku sendiri . aku patut belajar dari silap sendiri . berperang dengan diri sendiri bukan mudah nak selesaikan macam kte bergaduh dengan musuh kita sendiri . sekarang nie aku cuba pilih jalan terbaik yang aku akan lalui . yang mampu aku buat sekarang adalah berserah diri pada Allah , kerana die perancang jalan yang terbaik untuk hidup ku :'(

"hari itu akan tiba"

Disetiap hujan , ribut dan petir yang melanda 
akan ada pelangi dan matahari yang
akan muncul untuk
menerangi dan
meingdahkan 
hari suram
kita


kita patut mencari kebahagiaan kita sendiri , dan perbetulkan ape yang silap
Insyallah kte akan menemui hari yang di nanti,tiada duka yang abadi untuk
selamanye , Allah sedang merancang,sesuatu yang lebih baik untuk diri kita 
kalau kita mampu untuk perbetulkan silap kita dan tempuh
segala dugaan dengan ikhlas, Insyallah :)






Gambsahmnida/Terima Kasih Singgah Di Sini