BEST FRIEND IN THE WORLD

Assalammualaikum , hye readers .. how about you guys today ? 
hope everything is okey and i wish you guys have a good
day today :)

"Its All About Friendship"

Hye readers , hari nie aku merajinkan diri untuk update entry baru kat sini, so story yang aku nak cerita hari nie tentang "persahabatan" .. dalam hidup nie , kita perlu kawan untuk hidup , bohong lah kalau kita tak perlu kawan untuk hidup . sunyi kot hidup kalau tak ade kawan . Actually aku tak tahu nak mula dari mane , tapi yang aku tahu aku bersyukur sangat sebab ade kawan dan sahabat yang sangat baik dengan aku .sesetengah orang cakap "To hard to find a good friend or true friend" . Tapi syukur Alhamdulillah aku dapat berjumpa dengan kawan yang sebenar benar kawan dan sahabat yang sebenar benar sahabat dalam hidup aku . 

Masa aku sekolah dekat asrama dulu , dekat sane aku jumpa macam macam gelagat kekawan , ade yang menyakitkan hati dan ade yang betul betul menyenangkan , tapi sebenarnye dekat sana lah yang mematangkan kan aku dalam memilih kawan dan belajar untuk menghargai setiap kawan yang ade dengan kita . heyy bila ingat balik banyak sangat kenagan dengan kekawan dekat sane , dulu susah senang semua dengan kawan kawan , ye lah duduk pun jauh dengan family . Alhamdulillah dekat sane aku jumpa dengan kawan yang sebenar kawan dan sahabat yang sebenar benar sahabat , dan ade kawan yang dari musuh  sekarang dah berubah menjadi sahabat aku, satu kenangan yang aku tak kan pernah lupa sampai bila bila :)

"jarak harus di jaga right?"

lepas aku form 3 aku pindah sekolah dekat dengan rumah aku , dan Alhamdulillah aku berjumpa dengan kawan kawan dan sahabat yang sangat baik dengan aku , selalu tolong aku masa aku susah, senang and selalu buat aku happy , tapi satu benda yang aku bersyukur sebab dekat sekolah tu aku mula ade kawan kawan lelaki dan dowang tersangat  sangat baik dan menghormati aku as a woman muslim . aku bersyukur sebab dapat berkawan dengan dowang . yang buat aku lagi selesa berkawan dengan dowang sebab dowang pandai jaga adab pergaulan dan jaga batas batas pergaulan dalam berkawan between lelaki dan perempuan. Alhamdulillah ..

Bila habis sekolah , aku dengan kawan kawan yang lain semua berpecah demi mengejar cita masing masing dan sebelum aku sambung belajar di kolej yang berdekatan dengan rumah aku , ade satu benda yang paling aku risau , aku takut sangat kalau aku tak dapat kawan dan sahabat yang baik macam mane aku dapat masa zaman sekolah aku dulu , tapi Alhamdulillah Allah dah kabulkan doa aku dan aku berjumpa dengan kekawan yang sebenar benar kawann , dan sahabat yang sebenar benar sahabat . siang malam aku berdoa  agar dapat kawan yang baik baik bila at kolej nanti , satu rahmat pada aku sebab Allah dak memakbulkan permintaan aku . Syukur Alhamdulillah .. That one thing aku bersyukur sangat sebab aku dengan kekawan sekolah masih berhubung n tak lost contact ,bila ade mase kteowg akan meet balik.

"thanks guy coz always make me smile"

Inilah benda yang paling berharga dalam hidup aku , sebab aku mempunyai kawan dan sahabat yang betul betul memahami aku , baik dengan aku , susah senang dengan aku dan kawan dan sahabat yang selalu buat aku happy , if kadang kadang bila aku ade prob walaupun aku tak share dengan dowang , aku bersyukur sebab setiap kali aku ade masalah aku tak pernah rasa keseorangan sebab ade kawan kawan yang selalu buat aku happy n buat aku lupa sekejup dengan masalah aku , dowang buat aku semakin kuat n semakin tabah nak lalui semua masalah aku. aku bersyukur sebab ade kawan macam dowang , walaupun aku susah dowang setia ade di sisi aku . for my friend yang tak jemu jemu dengar cerita n masalah aku, aku bersyukur sangat sebab selalu bagi aku nasihat , sentiasa ade untuk aku n tak jemu dengar semua masalah masalah aku 

Itu satu rahmat yang Allah pinjamkan dekat aku dengan hadirkan kawan kawan yang baik di sekeliling aku . Alhamdulillah ,Terima kasih kawan sebab sudi terima aku sebagai kawan korang , maaf kalau aku tak mampu jadi kawan yang terbaik untuk kowang selama nie , tapi aku betul betul bersyukur sebab mempunyai kawan sebaik kowang .  thanks a lot guys . thanks coz make my day n give me a sweet memories..you all my bestie i have in the world . semoga hubungan kita kekal sampai bila bila , love u guys :')




Gambsahmnida/Terima Kasih Singgah Di Sini